Re: За грамотността
Posted by:
Илия Кожухаров (IP Logged)
Date: November 24, 2004 01:04AM
Уважаеми (как да изпиша на мястото, на което трябва да стои името Ви, това, което Вие сам сте изписал вместо него?!) Без Значение,
Първо. Споделям огромната Ви болка. Скоро ще навърша 55 години. А от тях близо 30 съм изживял като преподавател. И знам какво означава "неграмотен да учи другите на грамотност", както и "немотивиран да се опитва да играе ролята на мотивиращ другите".
Второ. Ако въпросът Ви "може ли" има смисъла на "дали нещо може да става", то спокойно ще Ви отговоря с "да". И съм убеден, че Вие знаете не по-зле от мен този отговор. Това е част от педагогическия ландшафт около нас. (Впрочем, ако искаме да сме коректни, трябва в една или друга степен да впишем и себе си в този ландшафт.) Ако обаче все същият Ваш въпрос има смисъла на "трябва ли коментираното нещо да може да става", то веднага ще Ви отговора с "не".
Трето. След казаното непосредствено по-горе възниква въпросът: "Как да се направи така, че поводите за огромната болка, която Вие и аз (а и някаква 'шепа спартанци в обкръжението на сганта на Ксеркса') имаме, да станат по-малко?" Мисля, че това може да се постигне само, ако мотивираните да постигат повече знание, успеят да покажат, че техният модел на живот е по-добър. (Допуснах малка грешка – не "да покажат", а "да показват": ежедневно, ежечасно, ежеминутно. Така както други показват ежедневно, ежечасно, ежеминутно скъпите си возила, богаташките си домове, дебелите си вратове и така нататък.)
Между другото – аз съм убеден, че е много добре човек да застава открито пред хората. Все поради това съм написал името си и частния си електронен адрес. Дали в такъв случай, уважаеми Без Значение, да не се опитаме сега да проведем малък диалог, в който Вие да изпробвате едно обяснение на основанията за Вашата анонимност, а аз да се помъча да Ви убедя в това, колко в случая тя е излишна?
P.S. Дали, уважаеми Без Значение, ще имате нещо против да прехвърлим диалога в новооткритата тема: "Заблудите на немотивирания ученик (и за това, как те биха могли да бъдат преодолявани)"?