Г-н Кожухаров,
Много благодаря за отговора. Вече си мислех, че това е поредното ми изказване тип "глас в пустиня".
Въобще не съм против изучаването на двоична бройна система и т. н. Страхувам се че това става за сметка на други необходими знания.
Благодарение на децата си имам поглед върху учебниците от 82 година насам. Преди това знам по какви учебници учеше сестра ми, а и аз самата. От година на година учебниците стават все по-шарени, върху по-добра хартия и по-неразбираеми, окастрени от към НАУЧНА стойност, сиреч неизползваеми. Това важи за всеки от учебните предмети. Естествено има деца и младежи, които въпреки това успяват да станат стойностни, образовани хора - но за съжаление не в резултат на образователната реформа, а въпреки нея.
Споделих тези мисли във виртуалното издание на Азъ Буки и получих анонимен отговор, който меко казано ме ужаси като настроение. Прилагам го най-отдолу. Нима така трябва да мислим и да си траем анонимно? С удоволствие бих съдействала колкото мога на всяко начинание.
С уважение
Нина Николаева
От тук следва отговорът, който получих:
Здравейте,
Това не е официален отговор от в-к "Аз Буки".
Отговарям Ви лично, защото смятам, че хората трябва да бъдат
информирани.
Изчерпателен отговор на този и други подобни въпроси ще
намерите на следния адрес:(сайтът е на английски)
[
www.hermes-press.com]
Изпращам Ви като приложение и любителски превод на част от
материала.
Не се подписвам под това писмо по разбираеми причини.
С най-добри пожелания в тези тежки времена...
Целенасоченото унищожаване на образованието в САЩ и какво трябва да се направи по този въпрос
Д-р Норман Д. Ливъргуд
Постепенната деградация на образованието в САЩ и рязкото понижаване на интелигентността на средния гражданин на тази страна не е случайно явление. Обучението в САЩ и крайните резултати от работата на обществените училища се понесе стремглаво надолу от средата на двайсетия век, защото така беше планирано!
Мислещите граждани на САЩ трябва да знаят, че всички процеси, които протичат устойчиво в едно общество, са планирани от ръководния му елит. Той създава точно необходимите социални, психологически, икономически и идеологически условия, които да реализират крайната му цел - извънмерно богатство за членовете на този елит и унищожително, унизително обедняване за всички останали.
Как се изгуби смисълът на думите
Във всяка култура смисълът, който влагат хората в понятията, идеите и уменията, предавани от поколение на поколение чрез образователните институции (училища, академии, манастири, университети) и чрез медиите (вестници, списания, радиопредавания, телевизии, интернет) се определя от малоброен управляващ елит (политици, финансисти, военни, свещеници, учени, корпорации).
В исторически аспект най-често “идеите на управляващите” пораждаха насилие и класова борба. Много малко са примерите от човешката история, когато “идеите” на управляващите са имали за цел подобряване положението на обикновените хора и обществото като цяло. Ерата на Просвещението през 18-ти век е един от редките примери в това отношение. Тогава хората са били окуражавани да развиват всеобхватно своята образованост във всички области на знанието. Групи от високо образовани, интелигентни хора в Европа и Америка се павират пътя на истински демократичния начин на живот, създават конституции и полагат основите на общественото образование.
През периода на Ренесанса се родиха думи и фрази като “свобода”, “независимост”, “естествени права”, “стремеж към щастие”, “обществено съгласие”, “информирано общество” и те за пръв път те бяха възприети от човечеството чрез личен опит.
САЩ бяха тогава като маяк за тези идеали на епохата на Ренесанса - те поддържаха вярата в “силата на знанието и смисъла на самоопределението”.
“Няма съмнение, че Ренесансът подкрепи каузата на свободата пряко и всеобхватно, много по-успешно от вековете преди него. Тогава бе демонстрирана силата на знанието и нуждата от самоопределение, избора и реализацията на човека.
За пръв път в историята се проведе съгласувана атака срещу интересите на управляващия елит, който целенасочено се противопоставя на разпространението на знанието и освобождаването на човешката мисъл.
Като мислители, хората от епохата на Ренесанса бяха осъзнати революционери, наясно с “новата философия”, пораждаща нова вяра в живота, база за нов социален ред.”
Хърбърт Дж. Мюлер (1964 г.), “Свободата на Запад”.
Културата като човешко творение е неутрална - тя може да бъде използвана както за добро, така и за зло. Посредством процеса на привикване към определена културна среда, който започва от ранно детство, хората се научават да възприемат културата на обществото си - възприемат характерни социални норми.
Корпоративните интереси, предполагащи максимална печалба за минимално време, непрекъснато са атакували демократичните традиции на САЩ чрез заговори срещу просветата и свободната мисъл. Методът им на управление не е базиран на “съгласието на управляваните” или на логичната дискусия, а на произволен диктат с чисто фашистки методи на тирания.
Ясно е, че точно тези, които - чрез силата на богатствата си, измервани в милиарди - обличат с власт президентите, сенаторите и депутатите, са изразители на същите корпоративни интереси на ултрабогатите, стремящи се към целенасочено разрушаване на образователната система на САЩ. Семействата на Рокфелер, Форд, Морган, Браун, Хариман, Дю Понт и други от управляващия елит искат послушни работници, а не мислители!
“Ние разполагаме с неограничени ресурси и мечтаем за общество, в което хората ще се подчиняват със съвършено покорство на моделиращата ни ръка. В тези мечти няма място за установените традиции на сегашното образование - освободени от традицията, ние налагаме собствена си воля върху едно благодарно и отзивчиво население. Не трябва в никакъв случай да се опитваме да превръщаме това население и децата им във философи или хора на науката и културата. Нямаме намерение да отглеждаме измежду тях писатели, оратори, поети или грамотни хора с развито светоусещане. Ние няма да търсим наследствено надарените между тях, които биха могли да се превърнат във велики художници, музиканти, актьори. Нито пък ще отглеждаме от техните редици адвокати, лекари, свещеници, политици и държавници: ние и сега разполагаме с достатъчно богат запас от кадри.”
Фредерик Гейтс, Директор на отдела за благотворителност към
Фондацията на Рокфелер, 1913 г.
Пределно ясно е, че управниците не само не желаят да създават “философи” от средата на работническата класа: те искат работниците им да бъдат тренирани по такъв начин, че никога да не мислят дори за себе си. Преследвайки тази цел, те целенасочено опустошиха мозъците на гражданите на САЩ чрез:
финансиране на университети и продажни учени, които да провеждат унищожаването на обществената образователна система на САЩ в частност и интелигенцията на страната като цяло;
разработване на стратегии за програмиране (промиване на мозъци), основани главно на ефективното използване на всички видове медии, но най-вече на телевизията;
налагане на лъжеобразователни и промиващи мозъците методи с цел да се унищожи способността на гражданите да мислят самостоятелно;
подчиняване на общественото образование на САЩ на серия провалени по замисъл експерименти - от техниката на четене “погледни и прочети” до тъй наречената “нова математика”;
ново дефиниране на ключови понятия с цел възпитаниците на обществените училища да не разбират вече основните постулати на истински демократичното общество;
превръщане на образованието в обикновено трениране на бъдещи покорни роби.
Истинската демокрация изисква наличие на електорат, който е наясно с истинските процеси в света, независимо от внушенията на притежаваните от управниците медии. Ако гражданите на САЩ получават истинско ефективно образование, то ние ще се научим да се информираме сами и ще съумяваме да разкъсаме гъстата мъгла на пропагандата, да открояваме диктаторските решения и действия, да прозираме бъдещите резултати от антиконституционните деяния на управниците си.
Управляващият елит на САЩ започва да изгражда псевдо-образователна система още в началото на двайсети век - система, произвеждаща хора, неспособни да разбират такива ключови понятия и фактори като “свобода”, “правителство на народа, “критично мислене” и прочие.
Висшето общество - или “Висшият кабал” - иска да разполага с работническа класа, добре тренирана за извършване на определена дейност, но неспособна да прави изводи, да обмисля и разбира социалните и политически проблеми. То създава образователна система, съсредоточена върху тренирането на индивида, а не върху обучението му, на базата на разработките на такива материалисти “психолози” като Вилхелм Вунд (Wilhelm Wundt), Дж. Станли Хол (G. Stanley Hall), Джеймс Макийн Кател (James McKeen Cattell), Е. Л. Торндайк (E. L. Thorndike) и други. Основните идеи и постулати на тази група са следните:
всяко нещо има смисъл и заслужава вниманието ни само ако може да бъде измерено, определено количествено и съществуването му е научно доказано;
следователно, психологията трябва да се занимава изключително с поведението на човека, а не с недоказуеми понятия като “ум”, “душа”, “мисъл” и т.н.;
общественото образование трябва да се ограничи до трениране на децата на работниците с цел превръщането им в немислещи, покорни роби, способни да изпълняват определени задачи и с готовност да приемат и изпълняват безкритично заповедите на началниците си.
Тази наложена от управниците система, усилена от действия без какъвто и да било принос за интелектуалното развитие на индивида - като изучаване на малцинствени групи и културите им - безотказно произвежда необразовани и програмирани хора, които не разбират нищо и не могат да се ориентират в действителната обстановка самостоятелно, извън пропагандата и манипулативната митология на политическия и финансов елит.
“Тайното знание е основата на цялата власт. Информацията, която получавате, зависи от това кой сте и какво положение заемате в обществото. От източника на информация зависи доколко е вярно това, което знаете.”
Стевен Джейкобсън, “Контролът на ума в Съединените Щати”
Препоръчани книги и статии по темата:
- Джон М. Бари: “Амбиция и власт” (Barry, John M., “The Ambition and the Power”)
- Бевърли Икмън: “Клонирането на американския ум” (Eakman, Beverly, “The Cloning of the American Mind”)
- Джон Тейлър Като: “Неизвестната история на образованието в САЩ” (Gatto, John Taylor, “The Underground History of American Education”)
- И. Д. Хирш: “Училищата, от които се нуждаем” (Hirsch, E.D., “The Schools We Need”)
- Шарлот Айзърбит: “Целенасоченото опростяване на гражданите на САЩ” (Iserbyt, Charlotte, “The Deliberate Dumbing Down of America”)
- Кенет Дж. Джоунс: “Вътрешния враг” (Jones, Kenneth J., The Enemy Within)
- “Унищожаване/покваряване на образованието в САЩ”
“The Subversion of Education in America” [
www.pushhamburger.com]
- “Десните фанатици атакуват образованието”
“The Rabid Right Attacks Education” [
www.pfaw.org]
- “Дрогирането на децата в училищата на САЩ”
“The Drugging of School Children in America” [
brasscheck.com]
- “Ваучери и правителствен контрол”
“Vouchers and Government Control” [
www.lewrockwell.com]
“US Supreme Court authorizes school vouchers: a simultaneous assault on freedom of thought and public education” [
www.wsws.org]
- Как Нийл Буш смята да спечели милиони от новата образователна програма на брат си (Дж. Буш)
“How Neil Bush Hopes To Make Millions of His Brother's Education Program” [
www.motherjones.com]