Re: Конкретни религиозни заблуди
Posted by:
Илия Кожухаров (IP Logged)
Date: May 06, 2006 08:53PM
Костадине,
1. Посочвате, че не Ви е станало "ясно", защо съм разкрил кореспонденцията си с един редови християнски свещенослужител. В качеството на допълнителен аргумент сочите, че в публикацията "няма заключение", а също и, че "в увода няма изрично посочена причина", по силата на която да стане ясно, защо афиширам пред една (предполагаемо) по-широка аудитория "писмата на свещеника".
Относно "липсата на заключение", някои хора вече споделиха с мен, че намират именно въпросната "липса" за нещо добро – така всеки може да си прави сам онези изводи, които най-добре подхождат на манталитета му. Ако обаче Вие изявите желание да узнаете едни или други мои изводи, аз съм на Ваше разположение.
Колкото до твърдението Ви за липса на "посочена причина" във въведението, ще копирам част от онова, което изрично съм написал:
"[Кореспонденцията] може да послужи единствено като пример за определен начин на мислене, използван от някои публични личности, възприели ролята на водачи на по-големи или по-малки групи хора."
И още:
"В темата 'Конкретни религиозни заблуди' бе докоснат, привсе и мимолетно, въпросът за 'доказателството' и особеностите на неговото разбиране и прилагане в теологията. Мисля, че това е въпрос от изключителна важност. Негова реминисценция може да бъде доловена и в писмата, които следват надолу."
2. Относно псевдонима "Лука" – в него няма никакъв специално търсен подтекст; мимолетно си спомних за един мой някогашен учител по физика, който имаше точно това име. Никога не съм знаел, нито някога ме е интересувало дали той е бил католик. Във връзка с това ще Ви призная, че и в случая с настоящия свещеник изобщо не ме интересува принадлежността му към едно или друго християнско течение. Ако Вие желаете въз основа на някои латински думи или фрази, съдържащи се в свещеническите текстове, да направите предположение, че техният автор е католик, Вие сте напълно свободен да сторите това. В самото Ви изречение-въпрос долавям, че изпитвате известна нужда да разкриете, коя е конкретната персона, но, уверявам Ви, за мен това няма никакво значение – разглеждам като важни единствено изказаните от нея мисли. (Впрочем, и Вие сте достигнал до някакво подобно заключение, когато дословно сте написал: "А може и да не е същият свещеник, но това май нищо не променя." Напълно съм съгласен с Вас.)
3. Във връзка с юридическата страна на въпроса – радвам се на препоръката Ви да се консултирам "извън кръга" на моите приятели. Единствено недоумявам защо сте го стеснил единствено до "адвокати". Държа да знаете, че сред хората, с които проведох конституционно-правни консултации няма нито един адвокат. Обобщеното становище, което получих, гласеше: "Дори да публикувам и името на автора на писмата до мен, не бих бил отговорен в чисто юридически аспект, А след като имам намерение да поставя информацията под псевдоним, то тогава изчезва каквато и да било възможност някой да реши да се припознае като 'засегнат', 'злепоставен' и така нататък." С това, мисля, отговарям на всички Ваши разсъждения около НПК и ГПК, защото няма никаква възможност някакви "млади и амбициозни, но най-вече безмилостни адвокати (...) да съсипят живота на произволен индивид".
4. Благодарен съм Ви за успокоението, че няма да бъда "подведен под отговорност". Но не мога да разбера, какво искате да кажете с твърдението, че "бъркам съдилищата". Ако съм отворил въпрос за Конституцията и законите, сторих това (както съм пояснил в краткия предговор) в отговор на цитирани във Форума нормативни текстове, които очевидно имаха за цел да посочат, че бих бил отговорен за незаконно поведение.
5. "Темата за Истината" е тема на разменените писма. Опитал съм се да разсъждавам по нея, както е сторил това и господин свещеникът. Ерго, и в това отношение съм изпълнил (с двугодишна изпреварване) онова, ме съветвате да правя. Между другото, все в същия Суб-форум, "Заблудите в религията", в някои разменени писма с "Мария" съм коментирал въпросите за истината, като съм посочвал, че след като въпросният свещеник има за опора такава върховна сила, която "е творец на всичко видимо и невидимо", то той (а и всеки, който изповядва неговата религиозна доктрина и му симпатизира) дефинитивно не би трябвало да се притеснява от каквато и да било публикация на епистоларните му мисли, защото е напълно естествено те да са реален израз именно на волята на въпросната предполагаема "върховна сила". Ако тя му е подсказвала някаква истина (или Истината, единствено възможната Истина), то тогава с настоящата публикация аз съм съдействал все същата истина да се насочи допълнитело към още повече съзнания. (Например, към Вашето.)
6. Относно хипотезата Ви за Ваше "непряко" познаване на автора на писмата, мисля че е излишно да казвам каквото и да било, защото по никакъв начин не бихме могли да бъдем сигурни, че говорим за един и същ човек.
7. Преценката Ви, че "моралните и духовни качества" на въпросния свещеник "Х" "далеч надхвърлят" моето "въображение", предположението Ви, че "това всъщност е причината кореспонденцията" между нас "да стигне до задънена улица", приемам по начина, по който сте сторил това сам – казвате: "Поне аз така видях нещата в случая." На свой ред, аз не мога да добавя нищо към Вашето признание. (То и затова си е Ваше.)
Илия Кожухаров